panorama3

panorama3

utorok 7. augusta 2012

Sušené paradajky

                 Prajem aj Vám krásny večer, lebo ja ho mám,  konečne sa aspoň trošku schladilo...


  Dnes zase slnko celý deň pálilo tak,
akoby chcelo vyhrať medailu  na letných olympijských hrách v Londýne. 
Povedala som si, využijem jeho silu a ušetrím energiu :-))
Takže po zapečení paradajok v rúre, som ich dosušila na slniečku...
Bolo tu, aj na Vareche.sk už veľa receptov na sušené paradajky,
ale ja som si recept povylepšovala  častým skúšaním 
a experimentovaním s paradajkami tak, aby boli šťavnaté a nie moc
suché, a aby chuť nálevu sa čo najviac priblížila k chuti mojej rodiny.
Čiže tento recept je asi môj, ala Mery :-)
Postup nižšie...

Paradajky nakrájať na polovičky a väčšie na štvrťky. Uložiť
 na mastný papier  natretý repkovým olejom, môj syn neznáša olivový olej...
Olejom netreba veľmi šetriť, použije sa čo ostane do nálevu.
Paradajky podľa chuti osolíme a posypeme nasekanou petržlenovou vňaťou a bazalkou až na koniec pred dosušením aby nesčernala.

Vložíme do rúry na 210 °C a zapečieme na 15min. 
Pozor, neujedať sú horúce...
Rúru uberieme na 60°C a sušíme pri mierne pootvorených dvierkach tri hod.
Po troch hodinách som ich vyhodila na slnko, zakryla záclonkou kôli  muchám 
a sušili sa tam do večera. Ani teraz by som ešte nedoporučovala ujedať...
lebo nakoniec nebude čo dať do nálevu :-) tak ako sa to stalo nam, pri druhom pokuse :-))
Ak by to slnko nestihlo do večera usušiť, pokračujeme v rúre.

Takto vyzerali večer. Nemali by sa úplne rozsušiť, 
mali by  byť po stlačení plastické.

Nálev...

Asi 2deci repkového oleja, jedna lyžica cukru, jedna lyžička kys. citrónovej
1lyžica balzamikového octa, 15 mesiačikov cesnaku, 
možno aj viac,  dve lyžice píniových orieškov
alebo slnečnicových, a bylinky podľa chuti. Ja davam, 
bazalku, oregano, timian a medovku.
Tento pomer je na jeden 7 deci. pohár. 
Paradajky musia byť natlačené a  úplne zaliate olejom.
Olej sa dá potom využívať na rôzny spôsob pri varení, dobrý je 
aj do zel. šalátov a na cestoviny so sušenými paradajkami. Mňam...

Ak by sa dalo vydržať...mali by takto odstáť aspoň týždeň.
Úplne zmäknú a nasajú bylinky.

Tieto na tanieriku sú z minula, toľko ostalo za pár dni :-))
Proste u nás sú na zožratie. Veď ja sama už pri sušení ujedám.
A nachytala som aj manžela :-)))

Dobrú chuť prajem, a odvážnym ktorí sa do sušenia pustia trpezlivosť :-)
Dúfam že som Vás aspoň trošku nalákala, je to naozaj dobrá pochúťka, hlavne na raňajky,
 chlebík s maslom, sušenú paradajku a zastrúhať troškou tvrdého syra, ach.. .no čo Vám budem hovoriť, treba skúsiť :-)))

40 komentárov:

  1. jééj Mery, ako vždy aj tento recept je nádherný!!!...a tie poháre krásne :-D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Jé, to jsem ráda, že jsi zveřejnila recept. V některém z blogů jsem narazila na zmínku od tebe, že máš svůj recept a říkala jsem si, že ti napíšu a poprosím o něj. Já jsem sušila loni, ale klasicky, že část rajčat byla jen nasucho ve sklenici a část jsem zalila olivovým olejem. Ale tvůj recept je supr, jdu do něj

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jitko, veľmi potešilo že sa to niekomu hodí...takto usušené paradajky sú naozaj riadna lahôdka. Na sucho je dobre sušiť tiež, ale skôr tak do zásoby na zimu, keď maš veľa paradajok. Ale keď nam take veľmi nechutia, lebo aj keď v tom náleve postoja, aj tak niesú take šťavnatučké. A cesnačik zase chytí tu paradajkovu chuť, zachrumka a je lepší ako v náleve samotný, preto ho tam dávam viac. Prajem Ti príjemne sušenie a pekný deň.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. vyzeraju naozaj chutne ... hned by som si dala

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Stačí súhlasiť, Dáška Ťa zajtra naloží do auta a bude spoločná ochutnávka :-))
    si pozvaná.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďkujeeeeem ☺ a to z Popradu do Sniny sa chodí cez Košice ??? ☻
      teraz sa nedá ... , ale som presvedčená, že raz to vyjde - pozvanie prijímam a odkladám ☺♥♥♥

      Odstrániť
    2. Beriem Ťa za slovo, už teraz sa teším. Dáška práve odišla :-(

      Odstrániť
  6. Jooooj to je parada, to by som si dala :)))) kraaaasne cmuk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. joooj, mojko drahé, keď prídeš domov čaká to na teba ako furt...:-)

      Odstrániť
    2. Tak by som i ja doskocila ,co povies xi xi???!

      Odstrániť
    3. Super...len dojdi, je ich doooosť :-)))

      Odstrániť
  7. super :-) tie bylinky davaš čerstve?

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ano ja čerstvé...ale nemusia byť čerstvé :-)ďakujem

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Krásná reportáž o sušení rajčat, vypadají opravdu lákavě!
    A zjistila jsem že tě nemám v oblíbených, už jsem to napravila:-))

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Super recept, krásne odprezentovaný. Len ja nepestujem a kupovať na sušenie sa asi neoplatí.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Emily, aj kúpiť sa oplatí keď sú už lacne v akcii.

      Odstrániť
  11. Mnamky, Maji Ty si kuzelnica, musim vyskusat...pekny vikendik !!
    Mika

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ďakujem krásne Mirka. Vikendik sa vydaril, mali sme príjemnú návštevu :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ahoj, dnes jsem nalezla tvůj blog a je tak krásný a plný radostných věcí, že se hned přidávám k pravidelným čtenářům! Budu se ráda vracet.
    Můžu tě pozvat ke mně na návštěvu :-)
    http://vad-art.blogspot.co.at/

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Drahá Sonja, ďakujem krásne za návštevu, som rada že sa Ti u mňa páči :-) Prešla som si Tvoj blog a zistila že je tak isto veselý...nádherne maľuješ. Budem k Tebe s radosťou často nakukovať. Pozdravujem Ťa a prajem príjemne prežitie nového týždňa. Mery

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Ahoj Mery, moc díky za návštěvu u mně na blogu!! Ráda návštěvu oplácím!! A koukám co krásných věcí tu máš!! Další super blog na který se budu ráda vracet!!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Alis. Práve som zistila že začínaš, hneď som sa u teba prihlásila k pravidelným čitateľom. Určite viem že na Tvoj blog zavítam častejšie, veľmi ma zaujal :-) Pekny deň prajem. Mery

      Odstrániť
  16. Ahoj Mery, můj blog s recepty najdeš na http://jedlikovo-vareni,blog.cz/
    Blog na blogspotu mi založila dcera, ale tam zatím nic nepřispívám. Ale nejde mi se k Tobě jinak přihlásit než přes blogspot:) Měj se moc hezky!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Bolo mi zo začiatku divné...že je prázdny, ale hneď som na to prišla ako sa dostať na všetke Tvoje nádherné dobroty. Cez ten blog sa mi lepšie orientuje ďalej:-)) Ďakujem.

      Odstrániť
  17. Já a sušená rajčata - láska nebeská, takže objednávam minimálně deset kilo:)))

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka úplne chápem, aj my sme rajčatožrúti :-)))je to lahôdka. Ďakujem za návštevu.

      Odstrániť
  18. ahoj Mery,
    tak první dvě várky rajčat jsou v čudu :-) Dnes začínám dělat další minimálně dvě várky. Recept je fakt bomba... už jsem ho rozdala švagrové, snad nevadí. Krásný den Jitka

    OdpovedaťOdstrániť
  19. Drahá Jitko, som rada že Ti takto šušené paradajky chutia, ja zajtra tiež začínam šušiť ďalšie.
    Boli sme na dovolenke a veľa mi ich naraz dozrelo...takže si urobím ďalšiu varku. A recept kľudne rozdávaj, veď preto tu je, mňa to iba poteší. Prajem pohodové sušenie.

    OdpovedaťOdstrániť
  20. toto je úžasné! máme záplavu paradajok, takže ďakujem za skvelý tip! :))

    OdpovedaťOdstrániť
  21. Veľmi rada, prajem peknú zábavu :-)a dobrú chuť.

    OdpovedaťOdstrániť
  22. Krásny spôsob využitia plodov leta. Tie zimné mi nechutia, toto Marienka určite vyskúšam. :)
    Zuzka - medulienka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zuzka som veľmi rada že si ma navštívila a že si mi zanechala odkaz...ďakujem krásne potešila ma :-)) Doporučujem Ti ich vyskúšať, ak si ich ešte nerobila budeš prekvapená ako dobre chutia. Pekný večer prajem.

      Odstrániť
  23. Vas blog som nasla cez google, ked som hladala recept na susene paradajky. Zapacil sa mi recept a na blog sa este vratim, lebo vidim, ze tu je co pozerat :-) Dakujem za receptik zatial.

    OdpovedaťOdstrániť
  24. Tento komentár bol odstránený správcom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
  25. Ahoj :) Váš recept vyzerá skvelo! Chcela by som sa spýtať ako dlho vydržia a či je nutné skladovať ich v chladničke. Za odpoveď ďakujem:)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...