panorama3

panorama3

štvrtok 30. augusta 2012

Figy

Pozdravujem všetkých návštevníkov môjho blogu, 
prajem krásny večer
a ďakujem za nádherné komentáre, ktorými ma veľmi povzbudzujete.

***

V pondelok sme sa vrátili z dovolenky z Chorvátska, kde sme boli načerpať nových síl a dobiť baterky.
Dovolenka sa nám veľmi vydarila
hlavne preto, že manžel už dlhší čas túžil po Crikvenici.
Dokonca sme šli na motorke a len tak naslepo.
Každý deň sme striedali pláže, tú najlepšiu sme našli až v posledný deň.
Bolo to poriadne romantické a zaujímavé :-))
S motorkou sme nikde nemali problém zaparkovať aj keď parkoviská boli už plné a autá čakali
v radoch. Za motorku ani netreba nikde platiť parkovné :-)
Keď som videla vo dvore domácich figy, ktoré len opadávali zo stromu a autá
ich pučili, opýtala som sa domácej prečo z nich niečo nerobí. Povedala
že oni ich nemajú radi a nech si ich zoberiem ak chcem. Tesne pred odchodom 
som si nazbierala asi tak za dve kilá, toľko sme ešte mali miesta :-)) 
Doma som dlho dumala čo s nimi spravím, napadlo ma najprv usušiť, neprešlo...
Potom som si spomenula že bude najlepšie spraviť figový džem, prešlo ... zapáčilo 
sa to aj rodinnej rade :-)
Keďže figy u nás nie sú tak veľmi rozšírené, nenašla som nikde ani recept...
no to by tak bolo, aby som ja niečo nevymyslela :-))
Takže klasika, tam sa nič nemôže pokaziť. 
Polovičku fíg som pomlela na veľkých otvoroch mlynčeka a druhú nakrájala na hrubšie kúsky.
Získala som tak jeden a pol litra veľmi hustého maglajzu, ktorý bolo treba zriediť vodou,
inak to nešlo ani premiešať :-)) Prevarila som liter vody a zaliala figy. Zasypala dvoma kilami cukru
a keďže sa mi to zdalo veľmi sladké, pridala som podľa chuti dve lyžičky kys. citrónovej.
Nakoniec mi ešte napadlo tam pridať aj jeden postrúhaný koreň zázvoru, toľko som našla 
v chladničke, nechala to do rána odstáť a na druhý deň uvarila džem.
Na Vianoce mám vo zvyku,  lebo nám to chutí, robiť pomarančový džem medzi 
linecké pečivo, tento rok skúsim naplniť linecké koláčiky figovým.
Neviem či už niekto z Vás robil niečo také s figami, lebo u nás sú čerstvé figy pomerne drahé.
Dočítala som sa o figách, že sú veľmi prospešné nášmu organizmu,
ale ono to aj chutí  bombovo. 





A nemyslite si, že som tam len tak ležala na slnku, a naberala bronz, ani náhodou :-))
V tieni pod stromom som si jedna radosť háčkovala.
A tu je výsledok:
Obal na fľašu a jabĺčko do sauny :-))
Niečo podobné som pred cestou uháčkovala aj priateľke.






Ešte raz Vás všetkých pozdravujem a prajem krásny víkend :-)


21 komentárov:

  1. Ahoj Mery, tak tomu sa povie dovolenka. Príjemné s užitočným a ešte aj chutné. A tie háčkované skvosty, môj obdiv.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujeem krásne za návštevu a komentík potešil :-)Nakukla som aj ja na Tvoj krásny blog, máš ho zaujímavý, neskôr ho prejdem celý.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Maruško ten obal na jablíčko je správný, to by mě nenapadlo:-))
    A džem máš krásně okloboučkovaný, u tebe ve špízce to musí vypadat krásně.....

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne Ajka za komentík. Jabĺčko som niekde zahliadla na nete a po čase
      som mala pocit že sa mi v saune vždy to moje vaľa niekde po poličkách, spomenula
      som si na ten nápad a zrealizovala ho :-) Dokonca mu to sluší viac aj v kabelke.
      Krásny deň prajem.

      Odstrániť
  4. Ty si proste kuchynský čarodejník !!! dzemik urcite bude chutit, od Teba to inak ani nejde ... vraj aj oci jedia - potom ja dnes dajkjem za ranajky ♥♥♥

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A vieš Maťa že som si pred chvíľou džemík odskúšala na s maslom natretým
      chlebíkom a veeľmi mi chutil, som nadšená :-) Keď budeš prechádzať okolo
      ponúknem Ťa :-)) Ďakujem za komentík a už dnes sa ozvem, doteraz to nešlo
      nestíhala som. Krásny deň prajem :-)

      Odstrániť
  5. Džem je vynikající, mám ho též velmi ráda,a jablíčko je kouzelné,dala jsi mi fajn nápad, určitě se také pokusím, děkuji...:))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ahoj Mery, teším sa, že si opäť tu a ako čítam, tak dovolenku ste mali úžasnú, tiež by som chcela takú zažiť :-) A tie fotky a hotové výtvory sú prekrásne, obdivujem a tlieskam :-) A figy si parádne zúžitkovala, si šikulka!....a práve ma napadlo, že na vareche a aj tu je blogerka, je tiež veľmi šikovná žienka a pestujú figy a má krásne recepty. Možno aj vieš ktorá, ak chodíš na Varechu.sk...prajem rovnako krásny víkend :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Yvetka ďakujem, na Varechu.sk chodím často, no aj som sa tam pokúšala hľadať, ale fakt mi nič nevyhodilo. Je síce pravda že som sa veľmi nesnažila, bola som presvedčená že tu sa figy ešte veľmi nepestujú, a recept ani určite nenájdem. Ale keď som objavila včera akciu v Kauf... na figy, tak za taku cenu už domáci džemík by aj šlo vyrobiť :-)
      A ďakujem aj za tip na recept, posnažím sa viac a vyhľadám keď už viem že existuje :-))

      Odstrániť
  7. Treba používať skúsenosti a fantáziu, a všetko bude super.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Ďakujem, presne tak sa to snažím :-))

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Ahoj Mery, ještě bych chtěla poprosit o radu.... Sušená rajčátka nějak pak konzervuješ nebo ne? Mám strach, aby se mi nezkazily, zatím mám lahvičky v lednici. Děkuji

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ja ich držím stále v chladničke a vydržia tam dlho. Ale ak mam nasušených paradajok naozaj veľa, nakladám do menších pohárikov a sterilizujem. Potom po otvorení pohárika skladuješ zase v chladničke.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Mery...moc děkuji za návštěvu na mém blogu.Tak to je opravdu bomba,že jsme v Chorvatsku byly tak blízko...přestože jsme prochodili všechny pláže nakonec jsme si nejvíce oblíbili tu u kostela.Ubytování jsme byli asi 150m od centra a bylo to super.Obdivuji,a ani si to nedokážu představit,cestování do Chorvatska na motorce.Uháčkovala jsi u moře moc krásné věcičky...po mě tam docela turisté koukali,protože jsem každou chvíli zkoušela své papučky,aby mi pěkně seděly :o))).
      Měj se pohodově Jana

      Odstrániť
  11. Janka ďakujem krásne aj ja za Tvoju návštevu...My sme pláže striedali každý deň inú. A čo sa týka motorky do Chorvátska, ja by som už autom ani nešla :-) perfektná je to masáž po celý čas, fakt a tým že si nútena vždy vyrovnávať chrbticu kôli vetru z rýchlosti, nemáš žiaden problém vydržať tu cestu. Späť sme spravili 870km na jeden šup za deň, s prestávkami od pol 8mej do
    20,30. A tiež keď som háčkovala na pláži tak po mne pokukovali zvláštne :-)) že čo ja tam robím, len škoda že som tam nezahliadla Teba ako tiež háčkuješ, na tu pláž sme chodili aj my.
    Pekný deň Ti prajem, možno sa stretneme na budúce :-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Ahoj Mery, děkuji za hezký komentář u mě a teď nakukuji zase já k Tobě a máš tu také samé krásné ... a ty dobroty, fíky miluji čerstvě utržené ze stromu, to je také jedna z věcí na kterou mě dokáže rodina dostat v létě k moři ;-) A marmeládu jsem kdysi koupila ve Francii, byla také moc dobrá, ale čerstvé vedou, problém v našich obchodech je hlavně s kvalitou, klidně bych i ty peníze sezonně vydala, ale málokdy se natrefí na pěkně zralý a zase nerozměklý fík... A háčkované oblečky také skvělé!!! Hezký den! Jana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka, ďakujem za návštevu a komentík. Krásny večer prajem.

      Odstrániť
  13. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Tak tomu sa povie šikovnosť. Tvoje výtvory sú super. a Figový džem musí chutiť úžasne. Andrea

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...