panorama3

panorama3

sobota 17. februára 2018

Chlieb náš každodenný...

krásny podvečer prajem :-)
...
Kváskujem stále a stále, čím viac tým viac tomu kvásku rozumiem, 
 všetkým nám chutí a je zdravší ako droždie.
...
Ošatka ktorú som doteraz používala sa mi zdala taká ani okrúhla ani oválna
skúsila som si ušiť z prádelnej šnúry sama, tento tvar mi sedí na chlebík viac :-)
A som ju aj trošku vyčenčala, takže sa dá použiť aj na servírovanie upečeného chlebíka na stôl
dodala som jej kožené rúčky a ušila obrúsok z ľanového plátna na pečivo.


Kedysi dávno som po niektorej babke našla veľký obrus z domáceho tkaného ľanového plátna, 
som ho odložila ako vzácnu vec, že raz sa zíde...vtedy som nevedela že prírodná ľanová väzba je tesná, nefarbená, bez chemických úprav ale priedušná a preto udržuje chlebík dlhšie chrumkavý.
A keďže som ho podšila ešte aj druhou vrstvou bavlneného bieleho ľanu, pečivo vydrží ešte dlhšie a tým je pevnejšie preto sa dá aj zhrnúť do tvaru košíka a tak použiť na servírovanie na stole.
...
           
...
...
           Na vrecko som vyšila aj malú ľudovku a doplnila krajkami :-)
                                                     ...                                        
...
...
...
...
...
                                                                                                                                                                                                                                               kvások...

                                                                                                                                                                                                                                                                                        
                                                Prajem krásny víkend.                                        
                                                                                           

20 komentárov:

  1. Bomba:-))))
    Taky kváskuji, ale k takovému servírování a uchovávání jsem se ještě nedopracovala:-)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Úplne dokonalé, až mám chuť aj ja kváskovať! Ošatka a vrecko na chlebík hodné na výstavu!
    Paaa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jeee Danielko ďakujem...no k výšivke si ma nabudila práve ty, tvoje výšivky sú nádherne. ja som tiež niekedy veľa vyšívala a potom začal neposlúchať zrak tak som ho musela šetriť. Ale taku malu výšivku som teraz potrebovala si dokázať že to zvládnem. A to kváskovanie skús odľahčíš tak veeeľmi tráveniu, fakt veľký rozdiel.

      Odstrániť
  3. Tak to je nádhera !!!! Co jiného napsat!
    Hezký večer a příjemnou zítřejší neděli!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem krásne Hanko za milú návštevu a komentárik, rada som si prešla aj tvoje príspevky a perfektne fotíš. Ahoj a krásnu nedeľu aj tebe.

      Odstrániť
  4. Jéééééj, Mery, toľko nápadov a toľko krásy, si šikulka. Na chlebík sa mi zbiehajú slinky.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Emily no jeeejda ďakujem za návštevu a komentárik, potešila si.

      Odstrániť
  5. Mery, holka zlatá, to je nádhera, všecko, všecičko!
    Máš zlaté ruce. Jen bych se ráda zeptala, jak jsi ušila tu ošatku z té prádelní šňůry? Prosím :)Já doma dávám chleba aspoň do lněných utěrek, které jsem dostala věnem od milované babičky. A dneska jsem si zrovna říkala, jak je to super, že ten chleba neplesnivý. Sice má trošku tvrdší kůrku, ale jinka je v naprostém pořádku. Pěkný den k sousedům. Eli

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Eli ďakujem za komentík a čo sa týka tej ošatky no šijem to tak že si na stroji nastavim cik-cak na njširšie číslo, stáčam dookola šnuru a prišívam dohromady. Keď chcem vytočiť potom nahor smerovanie tak nakloním pod strojom stáčanie do hora šnuru naklaňam tak skoro kolmo hore. Maj sa krásne a príjemný týdeň prajem.

      Odstrániť
  6. Mery, jsi velmi šikovná! Ošatka i pytlíky jsou překrásné. je vidět, jak kvalitní ten len je! A chlebíček máš jako malovaný!
    Přeji hezké dny, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Kváskovaniu sa nevenujem, zdá sa mi to dosť náročné...chlebík je ozaj k zjedeniu, vydaril sa ti a to všetko okolo neho, tá krásna ošatka, vrecúško...nádhera, ja mám strašne rada tie tvoje šité veci, už som sa chcela tiež spýtať ako si tú ošatku urobila ale zbadala som tvoju odpoveď, no neviem či by som to dokázala, takže sa asi radšej o to nebudem ani pokúšať...:) Všetko dobré...ahoj

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Mery, a máš osvedčený recept? Dnes som si doniesla kvások, bude to pre mňa na začiatok asi alchýmia. Vrecko je krásne. Naši predkovia vedeli, čo robia.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Mery, jeden kousek hezčí, než druhý. Košíček je skvělý, pytel je krásně romantický a chleba s prasklinou je úžasný. Hned bych si zakrojila.
    Vše je dokonale zpracované a nafocené, moc se mi u Tebe líbí.
    Přeji pohodové dny. D.

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Maruško, krajíček domácího chleba bych si s chutí dala, chléb mám moc ráda. A obdivuji košíček i pytlík na chléb. Růža

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Nádherná ošatka, aj vrecká na chlebík, sú krásne.
    Dá sa nejako urobiť ten základný kvások na chlebík? Rada by som ho vyskúšala, vraj je dobrý aj pre ľudí s intoleranciou lepku...
    Ďakujem pekne za info.
    Prajem pekný deň,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Majka, pozdravujem ťa. Dávno som tu nebola a pozerám, čo všetko máš nové a tento chlebík ma dostal. Tiež to vrecúško, košík, prekrásne všetko! Stále to tu vonia ako DOMA. Prajem krásne jarné dni, A.

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Na kváskovanie som sa dala aj ja, ale zatiaľ som len začiatočník v tomto obore. Tvoj chlebík je dokonalý a veľmi sa mi páči aj ľanové vrecko.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Super článok! Určite budem sledovať ďalej!:)

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...