panorama3

panorama3

streda 25. marca 2015

Mydlo...

krásny večer prajem.
...
Dnes mam toho viac, začnem mydlom.
Pred časom blogerka Monika tu bola tak zlata a na svoj blog dala celkom nezištne recept
na medovo- mliečne mydlo, ja som ho už skúšala ale robila som chybu
a nevedela ju nájsť, teraz už viem kde.  Podľa receptu Moniky to vyšlo, 
len nabudúce si dám viac záležať na krájaní :-))
Moničko ešte raz veľká vďaka :-)
...
...
...
...
Momentálne mame vzácnu návštevu, dcérka Dianka s priateľom.
Počasie je prekrásne a tak sme si dali menši výstup na kopec pri našej vodnej priehrade Starina, 
aby sme ju videli z hora celú.
Vyšlo to a celkom v pohode som to zvládla aj ja :-))
...
Toto je pohľad z rozhľadni pred nádržou a my vylezieme na ten kopec v pravo.
...
Ideme na to...
...
...
...
...
...
a sme skoro tu :-))
...
huraaaaa...
...
...
...
...
...

a ide sa naspäť...
...
...
 A niečo aj sladké pre deti...Diankin najobľúbenejší.
Opitý Izidor...
...

Recept...
Piškótové cesto... 
4žltka, 16dkg práš. cukru, 15dkg masla, 15dkg hrub. múky, 1 prášok do peč.
Cesto vymiešame a dáme upiecť, 200°C asi 15 min.
Opitá plnka...
25dkg orechov, 1,5 dcl rumu, 15dkg práš. cukru.
Vymiešame a rozotrieme na upečené, vychladnuté, piškótové cesto.
...
Krém...
4celé vajíčka, 6lyžic práš. cukru, 1lyžica kakaa.
Všetko vyšľahať nad parou do zhustnutia a necháme vychladnúť. Potom vymiešame jedno celé
 maslo a postupne pridávame krém, dobre vymiešame do peny. Natrieme na plnku 
a polejeme čokoládou alebo čokoládu postrúhame ako je môj prípad, lepšie sa nakrája :-)
...
Nedá mi neukázať tie krásne jahody ktoré nám manžel kúpil...
...
skúšala som cviklové čipsy...na budúce dám okrem soli a oleja aj bylinky...
...
to by sa robilo s takou brigádou :-), spravili kusisko práce...cibuľka a hrášok zasadené...
trávnik prevertikulovaný...
...
...
kvitnú už aj trpasličie kosatce...
...
zeler a petržlen na zeleno :-)
...
Majte sa krásne, pozdravujem vás všetkých a ďakujem za návštevu. 

8 komentárov:

  1. Opitého Izidora mám tuším v kuchárskej knižke po mame, ale ešte som neskúšala. Vyzerá fajnovo. Mňam. :) Zeler má štýl!!! To sa mu bude zelenieť. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Mery, u Vás to žije. Všade cítiť jar a elán. Dcéra bude asi po mamke, nielen pekná, ale aj šikovná. Výhľad na Starinu prekrásny a medvede ste ešte nestretli, tam ich je kopec?
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jůů .... to je výšlap ... a tak krásný výhled:-) Chutě mi děláš se zákuskem ... a tak upravená zahrada, normálně mám mindrák:-))))

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Maji , mydélka se Ti povedla !!! Výlet na Starinu jste si určitě užili a pohled na ni je parádní. Dianka je moc pěkná, řekla bych ,že je Ti podobná. A jsou s přítelem velmi šikovní, když pomohli.
    Je vidět, že i Momo si to užil. No a dobrůtky jste měli báječné !!! Děkuji za recept na Opilého Izidora, už dlouho jsem po něm pátrala.
    Kosatce kvetou nádherně , mají pěknou jemnou barvičku. Já si nedávno koupila modrý.
    Maji, měj se krásně a užij si pěkný čas s Diankou. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Maruško já se kochám :))) u vás je tak nádherně . Čistá krásná krajina , jako tu u nás . Jen ty jezera nemáme . Mýdla jsou krásná stejně jako dezert ... mňam.Šárka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Mery, určitě na něco zapomenu... Moc chválím mýdla a krásy vaší krajiny. Opilého izidora pekla manželova maminka, je to úžasný dezert, děkuji za recept. Ochutnala bych jak jahodu, tak ty chipsy, občas si je kupuji, ale zdají se mi hodně mastné.
    Užívej si jaro a hlavně vzácnou návštěvu!
    Pa, Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Mery mate u vas krasnou prirodu ,pohled na prehradu je nadherny.Ten Opity Izidor to je teda kaloricka bomba a urcite moc dobre chutna.Uzivejte si spolecny cas s dcerou.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Marusko, mate tam krasny vyhlad... uzila si si patricne navstevu aj s pohostenim.... a to mydielko sa Ti vydarilo je uzasneeeeeeeeeee....cim si to tam vryla do toho ??? ja sa chystam na dalsiu varku prave som vytiahla posledne z minulej varky ja ..... robila som len ciste olivove s troskou domacej levandulky ...
    pekne popoludnie
    Mirka

    OdpovedaťOdstrániť

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...